Organizujemy pielgrzymki,

wycieczki krajowe i zagraniczne,

wycieczki dla firm i szkół.

Powrót na stronę główną biura podróży.
Biuro Miriam, Bulowice ul. Bulowska 4, biuro.miriam@interia.pl

Warunki Uczestnictwa

Ogólne warunki  uczestnictwa  imprezie turystycznej organizowanej przez Biuro Turystyczno-Pielgrzymkowe „Miriam”


I. Postanowienia ogólne
1. Poniższe warunki  uczestnictwa maja zastosowanie do imprez turystycznych organizowanych przez Biuro Turystyczno-Pielgrzymkowe  "Miriam" Agnieszka Kowala 32-652 Bulowice ul. Bulowska 4, NIP 549-151-66-16 REGON 364689669, wpisane do Rejestru Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych pod numerem Z/66/2016 przez Marszałka Województwa Małopolskiego.
2.Ogólne warunki uczestnictwa , zwane dalej "OWU" są integralną częścią umowy świadczenia usług turystycznych przez MIRIAM. 
II. Zawarcie  umowy
1. Przed zawarciem umowy Klient powinien zapoznać się z ofertą, wysokością kosztów, warunkami płatności oraz niniejszymi OWU.
2.Umowa między MIRIAM a Klientem zostaje zawarta w momencie odesłania podpisanego przez Klienta "Formularza Zgłoszenia" oraz wpłaty zaliczki w wysokości podanej przez MIRAM.
III. Cena i płatność
1. Klient wpłaca zaliczkę do 14 dni od odesłania do MIRIAM  formularza zgłoszenia, a resztę należności  powinien uregulować na 30 dni przed rozpoczęciem imprezy.
2. MIRIAM zastrzega sobie prawo do zmiany ceny, w przypadku wzrostu: kursu walut, liczby dni, kosztów transportu, wstępów, noclegów.
3. O ewentualnej zmianie Klient zostanie powiadomiony najpóźniej na 21 dni przed rozpoczęciem imprezy.
4.W razie wzrostu ceny w okolicznościach wskazanych w punkcie powyżej, Klient ma prawo odstąpić od umowy. Brak pisemnego powiadomienia o odstąpieniu w terminie 7 dni od otrzymania informacji o zmianie ceny, jest jednoznaczne z przyjęciem przez Klienta proponowanej ceny.
5. W przypadku odstąpienia od umowy  / dot. poz. III p .4 / , Klient ma prawo żądać natychmiastowego zwrotu wszystkich wniesionych środków.
6. Cena zawiera obowiązkową składkę do Turystycznego  Funduszu Gwarancyjnego..
IV. Odwołanie imprezy
1. MIRIAM zastrzega sobie prawo do odwołania imprezy turystycznej, nie później niż 30 dni przed wyjazdem, z powodu niewystarczającej liczby zgłoszeń.
2. Odwołanie imprezy turystycznej może również nastąpić z powodu siły wyższej /stanu wojny, zagrożenia atakami terrorystycznymi, klęski żywiołowej/.
3. Odwołanie takie następuje poprzez wysłanie pisemnej informacji.
4. Jeżeli odwołanie imprezy turystycznej nastąpiło  z powodów wskazanych w punktach 1 i 2 , Klientowi nie przysługuje odszkodowanie.
V. Rezygnacja
1. Klient może zrezygnować z udziału w imprezie turystycznej bez podania przyczyny,  składając  MIRIAM pisemne oświadczenie o rezygnacji.
2. MIRIAM z uwagi na poniesione koszty ma prawo do potrąceń z wniesionych przez Klienta opłat według poniższych zasad:
- 30% ceny - przy rezygnacji do 30 dni przed imprezą
- 50% ceny - przy rezygnacji od 30 do 15 dni przed imprezą
- 80% ceny - przy rezygnacji od 14 do 7 dni przed imprezą
- 100% ceny - przy rezygnacji  od 6 dni do  dnia rozpoczęcia imprezy
3. Klient może na swoje miejsce zaproponować kogoś innego, lecz jeśli  do danego wyjazdu potrzebna jest wiza, nie mamy możliwości załatwienia wizy zastępczej.
4. Klient, rezygnując może otrzymać pełny zwrot kosztów, jeśli nastąpiły zmiany warunków imprezy, ceny oraz programu z winy MIRIAM.
5. Uzasadnione zwroty wpłat będą dokonane do 7 do po zakończeniu imprezy.
6. Nie są podstawą do zwrotu pieniędzy, niewykorzystane świadczenia  z winy klienta /spóźnienie na zbiórkę, które często wiąże się z realizacją tylko części programu, świadoma  rezygnacja z części lub całości programu imprezy przez Klienta/ .
7.
VI. Obowiązki i odpowiedzialność  Klienta
1. Klient odpowiada za swoje rzeczy osobiste: dowód osobisty/paszport, pieniądze, dokumenty itp.
2.. Klient ma obowiązek poinformowania MIRIAM  o wszelkich zmianach danych osobowych przed wyjazdem, terminie takim ,który umożliwi MIRIAM dokonanie zmian w dokumentach niezbędnych do realizacji imprezy.
3. Klient odpowiada za stan i ważność swojego paszportu/dowodu. MIRIAM nie ponosi odpowiedzialności za sprawy wynikłe na granicy, dotyczące spraw personalnych /np. ważność  czy zniszczenie dokumentu/
4. Klient ponosi koszty wyrządzonych przez siebie szkód w trakcie imprezy turystycznej. Za szkody wyrządzone przez dzieci odpowiedzialni są ich rodzice lub opiekunowie.
5. Podpisując umowę, Klient oświadcza, że jego stan zdrowia umożliwia mu udział w imprezie turystycznej.
6. Klient wymagający szczególnej troski może uczestniczyć w imprezie turystycznej tylko z osobą towarzyszącą.
7. Uczestnik imprezy turystycznej zobowiązany jest zabrać ze sobą leki, które zażywa.
8. Klient zobowiązany jest do przestrzegania przepisów prawnych, celnych, dewizowych, oraz regulaminów w miejscach zakwaterowania i przebywania.
9. Uczestnik pielgrzymki zobowiązany jest do przestrzegania jej religijnego charakteru.
10. Wyjeżdżając poza granice kraju, Klient ma obowiązek, zabrać ze sobą xero kopię dokumentu tożsamości.
11.Dla wyjazdów zagranicznych zaleca się wyrobienie karty EKUZ.
12.Karta EKUZ uprawnia do korzystania jedynie z niezbędnych świadczeń medycznych w ramach posiadanego ubezpieczenia. Przy wyjazdach zagranicznych, polecamy wykupienie dodatkowego ubezpieczenia prywatnego, które w razie konieczności pokryje koszty leczenia w szerszym zakresie. Wykupienie takiego ubezpieczenia jest również istotne , gdy konieczny jest transport medyczny do kraju lub w razie zgonu uczestnika.
VII.  Obowiązki i odpowiedzialność MIRIAM
1. MIRIAM przyjmuje odpowiedzialność, za rzetelne przygotowanie imprezy turystycznej, zgodnie z programem umieszczonym na ulotkach oraz na stronie www.biuromiriam.pl , ale zastrzega sobie prawo do zmiany kolejności noclegów oraz zwiedzania.
2. Jeśli po zawarciu umowy, wystąpią jakieś nieprzewidziane zmiany w programie / z wyjątkiem podanych w p.1/ , Klient zostanie przez nas o tym poinformowany.
3. MIRIAM zastrzega sobie prawo, ustalenia składu osobowego pokoi, jeżeli nie został on wcześniej przez Klienta pisemnie ustalony.
4. Za niedogodności oraz ich skutki, które powstały  w trakcie trwania imprezy, z przyczyn od nas niezależnych / działanie sił wyższych, strajki, zamieszki, warunki atmosferyczne lub powstałe z winy Klienta/,MIRIAM nie odpowiada.
5. Utrudnienia oraz niewygody, które znane były Klientowi przed rozpoczęciem imprezy, nie mogą być przedmiotem roszczeń.
6.  MIRIAM nie zapewnia opieki  lekarskiej, ale będzie się starało pomóc Klientowi podczas nieszczęśliwego wypadku.
7. Przewoźnik odpowiada za zgubienie lub uszkodzenie bagażu podczas transportu.
8. Za nienależyte wykonanie lub niewykonanie usługi w czasie trwania imprezy turystycznej, MIRIAM ogranicza odpowiedzialność ,do dwukrotnej ceny imprezy, względem każdego uczestnika, wyłączając szkody na osobie.
VIII. Reklamacje
1. Reklamację, dotyczącą bezpośrednio umowy, należy składać w formie pisemnej do 30 dni od zakończenia imprezy turystycznej.
2. Reklamacje, które dotyczą niedotrzymania warunków przez podwykonawców, należy zgłaszać niezwłocznie, w trakcie trwania imprezy, gdyż po jej zakończeniu nie będą one rozpatrywane.
3. Reklamacje nie mogą dotyczyć okoliczności, za które MIRIAM  nie ponosi odpowiedzialności.
IX. Ubezpieczenia 
1. MIRIAM zostało wpisane do  Rejestru Organizatorów Turystyki  i Pośredników Turystycznych pod numerem Z/66/2016.
2. MIRIAM zawarło umowę gwarancji ubezpieczeniowej / na pokrycie zwrotu wpłat dokonanych przez Klienta, w razie niewykonania  zobowiązań zawartych w umowie oraz pokrycie kosztów powrotu uczestnika do kraju, w sytuacji  gdy MIRIAM  wbrew obowiązkowi nie zapewni takiego powrotu/ z T.U. EUROPA S.A.
3. W razie niewykonania przez MIRIAM zobowiązań zawartych w umowie, Marszałek Województwa Małopolskiego występuje w imieniu uczestników o zwrot wpłat dokonanych za imprezę oraz jest organem upoważnionym do uruchomienia środków z zabezpieczenia finansowego MIRIAM,  na powrót uczestników do kraju.
4. W przypadku konieczności skorzystania z w/w gwarancji, Klient może skontaktować się z Urzędem Marszałkowskim  Województwa Małopolskiego:
- adres:  31-156 Kraków ul. Basztowa 22
- e-mail : iodo@unwn.malopolska.pl
- telefon: 12-37-96-028
5. MIRIAM dla wszystkich uczestników zawiera umowę ubezpieczenia:
- w przypadku wyjazdów zagranicznych  - NNW /następstw nieszczęśliwych wypadków/ i KL /kosztów leczenia wynikłych na skutek nagłego zachorowania /
- dla wyjazdów krajowych -  NNW /następstw nieszczęśliwych wypadków/
6. MIRIAM nie jest firmą ubezpieczającą. Dochodzenie roszczeń dotyczących ubezpieczenia następuje bezpośrednio przez Klienta, w firmie ubezpieczeniowej. MIRIAM będzie starał się w miarę możliwości pomóc osobie poszkodowanej.
X. Przetwarzanie danych osobowych
1. Podpisanie umowy z Miriam jest jednoznaczne z  wyrażeniem zgody na przetwarzanie, uaktualnianie i udostępnianie danych osobowych w zakresie niezbędnym do realizacji imprezy turystycznej. /stosownie do treści art. 13 ust. 1, 2 i 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
2. . Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Biuro  turystyczno-Pielgrzymkowe MIRIAM Agnieszka Kowala 32-652 Bulowice ul. Bulowska 4  NIP 549-151-66-16 REGON 364689669  adres e-mail: biuro.miriam@interia.pl
3. Z uwagi na fakt, że dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody, przysługuje prawo do jej cofnięcia w dowolnym momencie.  Jednakże cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie, którego dokonano przed jej cofnięciem.
XI. Postanowienia końcowe
 1. Podpisanie umowy z Miriam jest jednoznaczne z  zapoznaniem się i akceptacją  powyższych warunków uczestnictwa w imprezie turystycznej.
2. W zakresie nieuregulowanym Umową z MIRIAM o świadczenie usług turystycznych oraz  powyższymi OWU, stosuje się przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o usługach turystycznych  / tekst jedn. Dz.U. z 2014 r. poz. 196 z późn. zm. /.
3. Wszelkie spory wynikające z zawartej umowy Strony będą się starały rozstrzygnąć polubownie, a w przypadku nieosiągnięcia porozumienia, spór zostanie rozstrzygnięty przez właściwy sąd powszechny.